Het prijswinnende team Persoonlijk Burgerschap van ROC Nijmegen bereidt studenten buiten de schoolmuren voor op actieve deelname aan de samenleving.
AOb-voorzitter Coba van der Veer is er trots op dat ze als lerarenopleider de wereld een beetje mooier heeft gemaakt, ze gaat daarmee verder.
Kinderboekenschrijvers en uitgevers zouden zich moeten verdiepen in pedagogiek en de praktijk op de pabo’s, schrijft docent Annina Fritzen.
Docenten leren de groepsdynamiek in de klas te lezen en beïnvloeden, om de sfeer en rust in positieve zin te sturen.
De beloofde multiculturele samenleving is er nooit gekomen, ervaart schrijver Asis Aynan eens te meer nu hij vader is. Een essay.
Naast de permanente campagne voor een rookvrije generatie is het tijd voor de vape-vrije school. Hoe kom je zo ver?
Docent Laurensz Rötgers legt zijn smartphone weg om zijn zoon te laten zien dat je zonder kunt leven. Rust, tijd en echte beleving keren terug.
Columnist Marieke Dubbelman schafte in een kringloopwinkel een beautycase aan. Een leerling stopte er voor zijn spreekbeurt wel iets heel bijzonders in.
Meertaligheid wordt nog te vaak als een recept voor taalachterstand gezien. Maar het is juist een kracht, stellen onderzoekers.
De leraar hoeft geen willoos slachtoffer te zijn van de opmars van grote techbedrijven in het onderwijs. Hoe houd je grip?
Ik werk sinds kort als zij-instromer in het onderwijs en vraag mij af hoe het is geregeld met het nabestaandenpensioen.
Ik ben 64 jaar en wil graag tot mijn pensioen voor de klas blijven staan. Is het deeltijdpensioen iets voor mij?
Coba van der Veer is de kersverse voorzitter van de AOb. Ze wil dat leraren weer met plezier voor de klas staan.
Na vier jaar AOb-bestuur gaat Thijs Roovers weer lesgeven. Want het echte verschil, maak je volgens hem voor de klas.
(Je kunt 40% van je vakbondscontributie terugvragen via je werkgever)